Koster & Zonen (Breitling) kiest topkwaliteit Buscaglione koffie

M. Koster & Zonen (Breitling) geniet van Buscaglione

Mar 06, 2017
Melanie van Kooten-Morton

Edgar Koster - BreitlingSinds 1964 is M. Koster & Zonen importeur van het Zwitserse horlogemerk Breitling. Samen met Duitsland en Libanon behoort het familiebedrijf tot de drie oudste Breitling importeurs ter wereld. Uniek aan Breitling, opgericht in 1884, is dat het merk gelieerd is aan de luchtvaart. Breitling is officieel leverancier aan de luchtvaart en haar horloges worden dan ook al meer dan 65 jaar speciaal met deze achtergrond vervaardigd. Het innovatieve merk spitst zich sinds enige tijd ook toe op autogebied. Hiervoor is het merk “Breitling for Bentley” in het leven geroepen. Verder heeft Breitling als enige horlogemerk ter wereld een horloge met een noodzender, de “Emergency 2”. Deze geeft bijvoorbeeld bij een ongeval in de luchtvaart na activering, via een satelliet een noodsignaal waarna er een reddingsoperatie op touw gezet kan worden.

Breitling staat voor kwaliteit, net als Buscaglione

PerTazza sprak met Edgard Koster, 5e generatie eigenaar van het bedrijf welke in 1864 is opgericht. In 2012 verhuisde M. Koster & Zonen naar het huidige pand in Lijnden waar nu ruim 20 mensen werken en waar er natuurlijk ook met regelmaat bezoek wordt ontvangen. Daarvoor zaten ze verspreidt over 2 locaties. De verhuizing was reden voor een overstap van filterkoffie naar bonenkoffie. Koster, die zelf altijd Nespresso dronk, vond het belangrijk dat zijn medewerkers ook van lekkere koffie op kantoor konden genieten. Er werd aanvankelijk overgestapt naar een bonenmachine van een van een groot, traditioneel merk.

“De koffie kwam er doorheen en gaf nog even een plas water erachteraan. Toen ging ik zelf maar weer verder met Nespresso. Het schoonmaken van de nieuwe machine was ook zeer omslachtig. Op een dag kwam ik bij BMW Amsterdam waar ik koffie dronk van PerTazza. Via de directeur kwam ik in contact met een accountmanager en kort daarna werd bij ons een prachtige machine neergezet en het andere apparaat weggehaald. Gelukkig zat ik daar nog in de proefperiode en kon ik er gemakkelijk vanaf. ”

Uitstraling en de ontvangst van bezoekers is belangrijk bij Koster & Zonen. Alles in het interieur weerspiegelt de luchtvaart en de hoge kwaliteit van Breitling.

“Wij vertegenwoordigen een hoogstaand Zwitsers product dat ergens voor staat. Dat moet je dan ook als bedrijf uitstralen.
De kwaliteit van de koffie is de reden dat ik uiteindelijk voor het concept gekozen heb. Ik wil dat iedereen hier dezelfde goede kop koffie kan drinken, of het nou bezoekers zijn, wij zelf of de medewerkers. Dat moet allemaal gelijk zijn. Cappuccino met verse melk en van goede bonen, dat spreekt me aan.”

Nieuws & Informatie

Nieuwsbrief

Archief Koffienieuws

Contact Us
×