War Child is een internationale organisatie en zet zich in voor een beter leven van honderdduizenden kinderen in conflictgebieden. War Child helpt kinderen met het verwerken van ingrijpende ervaringen, het weer contact durven maken met andere mensen en het opbouwen van zelfvertrouwen. Zij zorgen ervoor dat de kinderen in conflictgebieden leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren.
PerTazza is sinds kort als GIK-partner verbonden aan War Child en draagt bij om nog meer kinderen te kunnen helpen in conflictgebieden. GIK-partner is een begrip bij War Child en staat voor Gifts in Kind-partner, een partner die bijdraagt aan de missie van War Child doormiddel van het sponsoren van producten of services. Wij spraken met Welmoed Pluim van War Child over de waarde van koffie bij hun op kantoor.
Hoe is de samenwerking tussen War Child en PerTazza ontstaan?
De samenwerking tussen War Child en Per Tazza kwam tot stand doordat War Child op zoek was naar een nieuwe koffiepartner. War Child hanteert al 30 jaar lang een laag kostenbeleid en bezit het CBF-keurmerk voor goede doelen. Dit keurmerk houdt ook in dat minimaal 75 % van de inkomsten naar het beoogde doel moeten gaan, bij War Child zitten ze op 89% van de inkomsten. Dit is alleen mogelijk dankzij partners zoals PerTazza. Deze zoektocht leidde tot de mooie samenwerking tussen PerTazza en War Child. PerTazza werkt naast War Child ook samen met haar partner Made Blue voor het meetbaar beschikbaar maken van schoon drinkwater in ontwikkelingslanden.
Hoe bevalt de koffie?
De koffie is heel goed! Onze collega’s van War Child verdienen de beste koffie. Waar we vroeger nog wel eens klachten kregen horen we nu niets negatiefs meer. Er werken bij War Child ongeveer 100 mensen op kantoor en er staan 2 luxe verse bonenmachines naast elkaar. “Naast dat we de wereld een stukje mooier willen maken voor kinderen, beseffen we ons ook dat we een verantwoordelijkheid hebben voor onze ecologische voetafdruk”, er zijn daarom ook twee opties voor de melkkoffies. Koemelk en havermelk. Dat de keuze er is maakt collega’s blij, er wordt namelijk veel havermelk gedronken. En vanzelfsprekend is de PerTazza Dark boon Rainforest gecertificeerd.
Waar zijn jullie het meest trots op?
“Vorig jaar hebben we 487.165 kinderen en volwassen kunnen ondersteunen. We bieden verschillende programma’s aan zoals TeamUp”. TeamUp biedt sport- en spelactiviteiten waarmee kinderen leren omgaan met hun ervaringen. Dat wordt aangeboden in landen als Oeganda en Oekraïne, maar na de grote instroom van vluchtelingen in 2015 besefte War Child dat er ook in Nederland veel behoefte is. Kinderen zijn alles ontvlucht maar in de hoofden van de kinderen is de oorlog nog niet voorbij. Met TeamUp kan daar nu ook in Nederland in meer dan 50 (nood) opvanglocaties verandering in worden gebracht.
“Een tweede programma waar we heel trots op zijn is Can’t Wait to Learn en de samenwerking met het ministerie van onderwijs uit Oekraïne”. Vorig jaar is er in drie maanden tijd een Oekraïnse versie van het onderwijsprogramma Can’t Wait to Learn gelanceerd. Dit is een downloadbare app die alle kinderen uit Oekraïne over de hele wereld kunnen gebruiken. Zo kunnen kinderen lessen blijven volgen die aansluiten bij de wereld die ze kennen met op maat gemaakte educatieve games.
Tot slot zijn we trots op het War Child gevoel wat we kunnen overbrengen aan partners, doormiddel van ons inspirerende kantoor en natuurlijk de heerlijke koffie.
War Child en PerTazza slaan de handen ineen
War Child is een internationale organisatie en zet zich in voor een beter leven van honderdduizenden kinderen in conflictgebieden. War Child helpt kinderen met het verwerken van ingrijpende ervaringen, het weer contact durven maken met andere mensen en het opbouwen van zelfvertrouwen. Zij zorgen ervoor dat de kinderen in conflictgebieden leren lezen, schrijven, rekenen of een vak leren.
PerTazza is sinds kort als GIK-partner verbonden aan War Child en draagt bij om nog meer kinderen te kunnen helpen in conflictgebieden. GIK-partner is een begrip bij War Child en staat voor Gifts in Kind-partner, een partner die bijdraagt aan de missie van War Child doormiddel van het sponsoren van producten of services. Wij spraken met Welmoed Pluim van War Child over de waarde van koffie bij hun op kantoor.
Hoe is de samenwerking tussen War Child en PerTazza ontstaan?
De samenwerking tussen War Child en Per Tazza kwam tot stand doordat War Child op zoek was naar een nieuwe koffiepartner. War Child hanteert al 30 jaar lang een laag kostenbeleid en bezit het CBF-keurmerk voor goede doelen. Dit keurmerk houdt ook in dat minimaal 75 % van de inkomsten naar het beoogde doel moeten gaan, bij War Child zitten ze op 89% van de inkomsten. Dit is alleen mogelijk dankzij partners zoals PerTazza. Deze zoektocht leidde tot de mooie samenwerking tussen PerTazza en War Child. PerTazza werkt naast War Child ook samen met haar partner Made Blue voor het meetbaar beschikbaar maken van schoon drinkwater in ontwikkelingslanden.
Hoe bevalt de koffie?
De koffie is heel goed! Onze collega’s van War Child verdienen de beste koffie. Waar we vroeger nog wel eens klachten kregen horen we nu niets negatiefs meer. Er werken bij War Child ongeveer 100 mensen op kantoor en er staan 2 luxe verse bonenmachines naast elkaar. “Naast dat we de wereld een stukje mooier willen maken voor kinderen, beseffen we ons ook dat we een verantwoordelijkheid hebben voor onze ecologische voetafdruk”, er zijn daarom ook twee opties voor de melkkoffies. Koemelk en havermelk. Dat de keuze er is maakt collega’s blij, er wordt namelijk veel havermelk gedronken. En vanzelfsprekend is de PerTazza Dark boon Rainforest gecertificeerd.
Waar zijn jullie het meest trots op?
“Vorig jaar hebben we 487.165 kinderen en volwassen kunnen ondersteunen. We bieden verschillende programma’s aan zoals TeamUp”. TeamUp biedt sport- en spelactiviteiten waarmee kinderen leren omgaan met hun ervaringen. Dat wordt aangeboden in landen als Oeganda en Oekraïne, maar na de grote instroom van vluchtelingen in 2015 besefte War Child dat er ook in Nederland veel behoefte is. Kinderen zijn alles ontvlucht maar in de hoofden van de kinderen is de oorlog nog niet voorbij. Met TeamUp kan daar nu ook in Nederland in meer dan 50 (nood) opvanglocaties verandering in worden gebracht.
“Een tweede programma waar we heel trots op zijn is Can’t Wait to Learn en de samenwerking met het ministerie van onderwijs uit Oekraïne”. Vorig jaar is er in drie maanden tijd een Oekraïnse versie van het onderwijsprogramma Can’t Wait to Learn gelanceerd. Dit is een downloadbare app die alle kinderen uit Oekraïne over de hele wereld kunnen gebruiken. Zo kunnen kinderen lessen blijven volgen die aansluiten bij de wereld die ze kennen met op maat gemaakte educatieve games.
Tot slot zijn we trots op het War Child gevoel wat we kunnen overbrengen aan partners, doormiddel van ons inspirerende kantoor en natuurlijk de heerlijke koffie.